Informacja dla osób niesłyszących

OBSŁUGA OSÓB MAJĄCYCH TRWAŁE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ 

Realizując postanowienia ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się [Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz.1243 ze zm.] informujemy, że w Urzędzie Gminy w Żychlinie istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego przez osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się. W tym celu osoba zainteresowana pomocą tłumacza powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, w siedzibie Urzędu Gminy w Żychlinie, przy ul. Barlickiego 15, pok. nr 1, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.


Umawianie wizyt:

Wnioskodawca może złożyć wniosek do Urzędu Gminy w  Żychlinie o udostępnienie usługi wspierającej komunikowanie się:
- pocztą elektroniczną: sekretariat@gminazychlin.pl,
- faks  24 285-26-82,
- telefonicznie pod nr tel. 24 285-10-06 lub osobiście, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie.
- listownie na adres Urząd Gminy w Żychlinie, ul. Barlickiego 15.

W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z tą osobą i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.