W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Żychlinie

ul. Barlickiego 15
99-320 Żychlin

tel.  (+48) 24 351 20 32
        (+48) 24 351 20 33 
fax: (+48) 24 351 20 31
e-mail: sekretariat@gminazychlin.pl

serwis www:
zychlin.eu

NIP Urzędu Gminy w Żychlinie:
   775-15-32-623
Regon Urzędu Gminy w Żychlinie:
   000526469

Wróć

ZUS - Tarcza Antykryzysowa - sposób składania wniosków

ZUS - Tarcza Antykryzysowa - sposób składania wniosków

Obsługa klientów ZUS odbywa się:

  1. przez portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS - bez wychodzenia z domu.

Zachęcamy do zakładania profili na PUE ZUS i do korzystania z naszych usług elektronicznych.

Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu - przez internet - za pomocą profilu zaufanego (ePUAP/login.gov) lub bankowości elektronicznej.

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń.

  1. telefonicznie - bez wychodzenia z domu

Do Państwa dyspozycji są:

  • ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18
  • specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 -15:
  • nr telefonu 22 290 87 01
  • obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji
  • obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły
  • nr telefonu 22 290 87 02; nr telefonu 22 290 87 03
  • obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.

3. we wszystkich placówkach ZUS ale w wyodrębnionych strefach, w których mogą Państwo mogli samodzielnie złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami Zakładu.

 

Aktualnie wnioski można składać do ZUS w następujący sposób:

  • drogą elektroniczną – przez PUE ZUS (Platformę Usług Elektronicznych),
  • w formie papierowej - za pośrednictwem poczty tradycyjnej,
  • osobiście w placówce ZUS – do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza antykryzysowa” (bez kontaktu z pracownikiem ZUS).

Skany, zdjęcia czy wypełnione pliki word lub pdf przesłane e-mailem nie będą traktowane jak wnioski i nie będą przez nas rozpatrywane.

Tych, którzy przesłali swoje wnioski na adres cot@zus.pl  lub inny adres mailowy, prosimy o przekazanie ich ponownie we właściwy sposób.

Skrzynka cot@zus.pl służy do zadawania pytań ogólnych, a nie do wysyłania wniosków.

Prosimy Państwa o przekazanie powyższej informacji przedsiębiorcom.

 

Z wyrazami szacunku

Michalina Figurska

Koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji

 

Zakład Ubezpieczeń Społecznych

I Oddział w Łodzi

Wydział Organizacji i Analiz

ul. Zamenhofa 2, 90-431 Łódź

 

Załączniki

Powiadom znajomego