W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Żychlinie

ul. Barlickiego 15
99-320 Żychlin

tel.  (+48) 24 351 20 32
        (+48) 24 351 20 33 
fax: (+48) 24 351 20 31
e-mail: sekretariat@gminazychlin.pl

serwis www:
zychlin.eu

NIP Urzędu Gminy w Żychlinie:
   775-15-32-623
Regon Urzędu Gminy w Żychlinie:
   000526469

Wróć

Informacja Burmistrza Gminy Żychlin z dnia 09.02.2009

Informacja Burmistrza Gminy Żychlin z dnia 09.02.2009

Zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008r. – Dz. U. Nr 195, poz. 1198 posiadacz dowodu osobistego ma obowiązek wymiany dokumentu w przypadku każdej zmiany osobowo-adresowej. Wniosek o wymianę dowodu należy złożyć w terminie 14 dni od daty zmiany. Dowód osobisty ulega unieważnieniu z urzędu po upływie 3 miesięcy od zaistnienia powyższych okoliczności, w przypadku nie złożenia przez posiadacza dowodu wniosku o jego wymianę.

 

                                       Burmistrz Gminy Żychlin

                                        /-/Grzegorz Ambroziak

 

Urząd Stanu Cywilnego informuje o zmianie przepisów dotyczących terminu wymiany dowodu osobistego w przypadku zmiany danych osobowych

 

Zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 31 października 2008r. Nr 195, poz. 1198 Urząd Stanu Cywilnego informuje, iż od 1 stycznia 2009 r. zmiana danych, które zamieszcza się w dowodzie osobistym, tj. zmiana nazwiska i imienia oraz innych danychw ciągu 14 dni zobowiązuje posiadacza dowodu osobistego do wymiany tego dokumentu. Zmiana danych to również sporządzenie aktu małżeństwa w USC jak i przed konsulem lub organem zagranicznym stwierdzającym zmianę nazwiska.

W związku z powyższym Urząd Stanu Cywilnego został zobowiązany do przekazywania niezwłocznie - nie tylko do właściwego organu ewidencji ludności, ale również do organu, który wydał dowód osobisty wszystkich zmian, mających wpływ na ważność posiadanego dowodu osobistego. W przypadku, gdy osoba dokonująca zmian swoich danych osobowych nigdy nie posiadała miejsca stałego pobytu lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące, a numer PESEL został jej nadany, informacja o zmianie danych zostanie przekazana przez USC do ministra właściwego do spraw wewnętrznych, który prowadzi ewidencję ludności w formie zbioru PESEL.

Przepis ustawy określił również, że po upływie 3 miesięcy od zaistnienia okoliczności wyżej wymienionych, w przypadku nie złożenia przez posiadacza dowodu osobistego wniosku o jego wymianę i uzyskania nowego dowodu, posiadany dokument osobisty z nieaktualnymi danymi traci ważność. 
W przypadku obywateli polskich przebywających za granicą termin wymiany dowodu osobistego wynosi 4 miesiące.

Powiadom znajomego