W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Żychlinie

ul. Barlickiego 15
99-320 Żychlin

tel.  (+48) 24 351 20 32
        (+48) 24 351 20 33 
fax: (+48) 24 351 20 31
e-mail: sekretariat@gminazychlin.pl

serwis www:
zychlin.eu

NIP Urzędu Gminy w Żychlinie:
   775-15-32-623
Regon Urzędu Gminy w Żychlinie:
   000526469

Wróć

Informacja w sprawie preferencyjnego zakupu węgla - 04.01.2023 r

Gmina Żychlin, korzystając z proponowanego przez rząd rozwiązania, kontynuuje w roku bieżącym akcję dystrybucji węgla. Mieszkańcy Gminy mogą składać wnioski o zakup węgla za korzystniejszą cenę  w okresie od  4  do  31 stycznia 2023 r.

 

Wnioski złożone po tym terminie będą pozbawione praktycznej możliwości ich realizacji z uwagi na długość procesów
logistycznych związanych z zakupem przez Gminę opału z PGG oraz
ograniczonymi możliwościami produkcyjnymi kopalń.

 

Informujemy, że wszystkie  wnioski złożone do 31.12.2022 r.  i pozytywnie zweryfikowane przez MGOPS będą realizowane według kolejności ich złożenia do MGOPS-U, sukcesywnie w miarę otrzymywania węgla z PGG .

Nowe wnioski składane na zakup preferencyjny po 01.01.2023 r. będą realizowane także według kolejności ich złożenia do MGOPS, dopiero po zakończeniu realizacji wszystkich zaległych wniosków z 2022 r.

Zakup węgla od gminy a dodatek węglowy

„Do dokonania zakupu preferencyjnego jest uprawniona osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego”. 

Ponadto preferencyjny zakup węgla przysługuje osobom, które nie nabyły ani żadna osoba z ich gospodarstwa domowego, na rzecz którego jest dokonywany zakup preferencyjny, paliwa stałego na sezon grzewczy przypadający na lata 2022–2023, po cenie niższej niż 2000 zł brutto za tonę w ilości co najmniej takiej jak określona w przepisach wydanych na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych.

Ta formuła prawna oznacza, że prawo do zakupu taniego węgla ma osoba, która:

1.    otrzymała dodatek węglowy lub 

2.    ma pozytywnie rozpatrzony wniosek o ten dodatek i czeka obecnie na jego wypłatę lub 

3.    spełnia przesłanki otrzymania dodatku węglowego, ale nie złożyła wniosku.

 

 

Jak weryfikowane są wnioski o tani węgiel przez gminę?

Wnioski są weryfikowane w celu sprawdzenia, czy: 

1.    wnioskodawca jest mieszkańcem gminy

2.    ma prawo do dodatku węglowego.

Dla sprawdzenia wniosku gmina ma dostęp do rejestru PESEL, ewidencji ludności i CEEB.

Węgiel kamienny (ekogroszek/groszek, orzech) można będzie nabyć w dwóch partiach do 1,5 tony do 31 grudnia 2022 r. oraz do 1,5 tony od 1 stycznia 2023 r.  Na podstawie  znowelizowanych  przepisów rozporządzenia  Ministra Aktywów Państwowych z dnia 1 grudnia 2022 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ilości paliwa stałego dostępnej dla jednego gospodarstwa domowego w ramach zakupu preferencyjnego ( Dz. U. z 2022 r. , poz. 2493), jeżeli do dnia 31.12.2022 r.  nie złożono wniosku o zakup preferencyjny opału lub nie dokonano zakupu preferencyjnego albo dokonano takiego zakupu w ilości mniejszej niż 1500 kg, to limit ilości paliwa stałego może zostać powiększony we wniosku składanym na okres od.01.01.2023 r.  do max. 3000 kg.

Wniosek o zakup składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W tym drugim przypadku wniosek powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wnioski można składać osobiście w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żychlinie , ul. Barlickiego 15A,  elektronicznie poprzez EPUAP - na adres: /MGOPS_ZYCHLIN/SkrytkaESP

 

Wzór wniosku znajduje się w załączniku.

Załączniki

Powiadom znajomego