Informacja dla osób niesłyszących
OBSŁUGA OSÓB MAJĄCYCH TRWAŁE LUB OKRESOWE TRUDNOŚCI W KOMUNIKOWANIU SIĘ
Realizując postanowienia ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się [Dz. U. z 2011r. Nr 209, poz.1243 ze zm.] informujemy, że w Urzędzie Gminy w Żychlinie istnieje możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego przez osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
W tym celu osoba zainteresowana pomocą tłumacza powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, w siedzibie Urzędu Gminy w Żychlinie, przy ul. Barlickiego 15, pok. nr 1, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Umawianie wizyt:
Wnioskodawca może złożyć wniosek do Urzędu Gminy w Żychlinie o udostępnienie usługi wspierającej komunikowanie się:
– pocztą elektroniczną: sekretariat@gminazychlin.pl,
– faks (+48) 24 351 20 31,
– telefonicznie pod nr tel. (+48) 24 351 20 32 lub osobiście, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie.
– listownie na adres Urząd Gminy w Żychlinie, ul. Barlickiego 15.
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z tą osobą i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w urzędzie nie musi być wcześniej uzgadniana.