W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Żychlinie

ul. Barlickiego 15
99-320 Żychlin

tel.  (+48) 24 351 20 32
        (+48) 24 351 20 33 
fax: (+48) 24 351 20 31
e-mail: sekretariat@gminazychlin.pl

serwis www:
zychlin.eu

NIP Urzędu Gminy w Żychlinie:
   775-15-32-623
Regon Urzędu Gminy w Żychlinie:
   000526469

Powrót

Informacja w sprawie preferencyjnego zakupu węgla

Gmina Żychlin, korzystając z proponowanego przez rząd rozwiązania, włączyła się w akcję dystrybucji węgla. Mieszkańcy Gminy mogą składać wnioski o zakup węgla za korzystniejszą cenę od  9 listopada 2022 r. 

Zakup węgla od gminy a dodatek węglowy

„Do dokonania zakupu preferencyjnego jest uprawniona osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego”. 

Ponadto preferencyjny zakup węgla przysługuje osobom, które nie nabyły ani żadna osoba z ich gospodarstwa domowego, na rzecz którego jest dokonywany zakup preferencyjny, paliwa stałego na sezon grzewczy przypadający na lata 2022–2023, po cenie niższej niż 2000 zł brutto za tonę w ilości co najmniej takiej jak określona w przepisach wydanych na podstawie art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych.

Ta formuła prawna oznacza, że prawo do zakupu taniego węgla ma osoba, która:

1.    otrzymała dodatek węglowy lub 

2.    ma pozytywnie rozpatrzony wniosek o ten dodatek i czeka obecnie na jego wypłatę lub 

3.    spełnia przesłanki otrzymania dodatku węglowego, ale nie złożyła wniosku.
 
Jak weryfikowana są wnioski o tani węgiel przez gminę?

Wnioski są weryfikowane w celu sprawdzenia, czy: 

1.    wnioskodawca jest mieszkańcem gminy

2.    ma prawo do dodatku węglowego.

Dla sprawdzenia wniosku gmina ma dostęp do rejestru PESEL, ewidencji ludności i CEEB.

Węgiel kamienny (miał, ekogroszek/groszek, orzech) można będzie nabyć w dwóch partiach do 1,5 tony do 31 grudnia 2022 r. oraz do 1,5 tony od 1 stycznia 2023 r.

Wniosek o zakup składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej. W tym drugim przypadku wniosek powinien zostać opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.

Wnioski można składać osobiście w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żychlinie , ul. Barlickiego 15A,  elektronicznie poprzez EPUAP -na adres: /MGOPS_ZYCHLIN/SkrytkaESP

 

Wzór wniosku znajduje się w załączniku.

Załączniki

Powiadom znajomego