Komunikat
Komunikat
Żychlin, 21.03.2018 r.
W związku z pismem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kutnie z dnia 12.03.2018r. Urząd Gminy w Żychlinie, Referat Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska informuje, że zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 5 grudnia 2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. z 2018r. poz. 151)- właściciel, posiadacz lub zarządzający nieruchomością jest zobowiązany utrzymywać ją w należytym stanie higieniczno-sanitarnym tj.:
1) prowadzić prawidłową gospodarkę odpadami i ściekami;
2) zwalczać gryzonie, insekty i szkodniki;
3) usuwać padłe zwierzęta z nieruchomości;
4) usuwać odchody zwierząt z nieruchomości,
w celu zapobiegania zakażeniom i chorobom zakaźnym.
Jednocześnie informujemy, iż w razie stwierdzenia obecności bądź śladów gryzoni należy podjąć decyzje o natychmiastowym przeprowadzeniu deratyzacji i dezynfekcji pomieszczeń. W celu zapobiegania tworzenia się siedlisk gryzoni należy usuwać zbędne przedmioty z terenów posesji.
Równocześnie w związku ze stałym problemem psich odchodów oraz mając na uwadze zagrożenia epidemiologiczne, przypominamy o obowiązkach jakie ciążą na osobach utrzymujących psy i koty: nie wprowadzanie psów do obiektów użyteczności publicznej, na tereny rekreacyjne oraz place zabaw dla dzieci, usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez psy w budynkach, na ulicach, chodnikach, skwerach i zieleńcach.
Kierownik Referatu Rolnictwa, Gospodarki Gruntami
i Ochrony Środowiska
(…) Łukasz Prośniewski