Komunikat o utrzymaniu czystości i porządku na terenie Gminy Żychlin
Komunikat o utrzymaniu czystości i porządku na terenie Gminy Żychlin
Żychlin, 11.03.2014r.
Komunikat
W związku z pismem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kutnie z dnia 25.02.2014r. Urząd Gminy w Żychlinie, Referat Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska informuje, że zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 5 grudnia 2008r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U. 234 poz. 1570 z późn. zm)- właściciel, posiadacz lub zarządzający nieruchomością jest zobowiązany utrzymywać ją w należytym stanie higieniczno-sanitarnym tj.:
1) prowadzić prawidłową gospodarkę odpadami i ściekami;
2) zwalczać gryzonie, insekty i szkodniki;
3) usuwać padłe zwierzęta z nieruchomości;
4) usuwać odchody zwierząt z nieruchomości,
w celu zapobiegania zakażeniom i chorobom zakaźnym.
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z „Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Żychlin” właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzenia deratyzacji na bieżąco w przypadku wystąpienia gryzoni na terenie nieruchomości. W celu zapobiegania tworzenia się siedlisk gryzoni należy usuwać zbędne przedmioty z terenów posesji.
W związku ze stałym problemem psich odchodów oraz mając na uwadze zagrożenia epidemiologiczne, przypominamy o obowiązkach jakie ciążą na osobach utrzymujących psy i koty: nie wprowadzanie psów do obiektów użyteczności publicznej, na tereny rekreacyjne oraz place zabaw dla dzieci, usuwanie zanieczyszczeń pozostawionych przez psy w budynkach, na ulicach, chodnikach, skwerach i zieleńcach.