Zakończono zadanie pn.: "Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żychlin w 2017 r."
Zakończono zadanie pn.: "Usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żychlin w 2017 r."
Burmistrz Gminy Żychlin informuje, iż realizacja zadania pod nazwą „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Żychlin w 2017 r.” została zakończona i dofinansowana przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.
Dofinansowanie wynika z Programu Priorytetowego „Dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu województwa łódzkiego 2017 - 2018”. Celem zadania było wspomaganie oczyszczania województwa łódzkiego z azbestu poprzez dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.
Usuwanie wyrobów zawierających azbest objęte było dofinansowaniem na podstawie umowy o dofinansowaniu ze środków WFOS i GW w Łodzi nr 350/OZ/D/2017 zawartej w dniu 20 września 2017 r. pomiędzy Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi a Gminą Żychlin. W ramach zadania zdemontowano 13,514 Mg odpadów zawierających azbest z budynków oraz odebrano i zutylizowano 189,257 Mg odpadów zawierających azbest, które były zdjęte z dachów wcześniej przez dekarzy zakładających nowe dachy.
Łącznie odebrano, przetransportowano i zutylizowano 202,771 Mg odpadów zawierających azbest z terenu Gminy Żychlin.
Łączny koszt demontażu, przygotowania do transportu, transportu i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest wyniósł 83.727,32 zł, z czego kwotę w wysokości 66.981,99 zł dofinansował Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi.