Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego
1. Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób.
2. Sporządzanie aktów stanu cywilnego.
3. Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego i archiwum ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
4. Przekazywanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych do Archiwum Państwowego.
5. Sporządzanie i wydawanie odpisów skróconych i zupełnych z ksiąg stanu cywilnego.
6. Przyjmowanie z zachowaniem uroczystej formy oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
7. Przyjmowanie oświadczeń, sporządzanie protokołów i prowadzenie rejestrów w zakresie rejestracji stanu cywilnego.
8. Wydawanie zaświadczeń i sporządzanie aktów małżeństwa w przypadku małżeństw wyznaniowych ze skutkiem cywilnym.
9. Organizowanie uroczystości pożycia małżeńskiego.
10. Wydawanie decyzji administracyjnych, zezwoleń i zaświadczeń zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
11. Współpraca z innymi USC, ambasadami i konsulatami w zakresie korespondencji dotyczącej zdarzeń stanu cywilnego.