W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Żychlinie

ul. Barlickiego 15
99-320 Żychlin

tel.  (+48) 24 351 20 32
        (+48) 24 351 20 33 
fax: (+48) 24 351 20 31
e-mail: sekretariat@gminazychlin.pl

serwis www:
zychlin.eu

NIP Urzędu Gminy w Żychlinie:
   775-15-32-623
Regon Urzędu Gminy w Żychlinie:
   000526469

Urząd Stanu Cywilnego

Urząd Stanu Cywilnego

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego  należy:

      1.    Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan  cywilny osób.

2.    Sporządzanie aktów    stanu cywilnego.

3.    Prowadzenie ksiąg stanu cywilnego i archiwum ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.

4.    Przekazywanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorowych do Archiwum Państwowego.

5.    Sporządzanie i wydawanie odpisów skróconych i zupełnych z ksiąg stanu cywilnego.

6.    Przyjmowanie z zachowaniem uroczystej formy oświadczeń o wstąpieniu w związek  małżeński.

7.    Przyjmowanie oświadczeń, sporządzanie protokołów i prowadzenie rejestrów w zakresie  rejestracji stanu cywilnego.

8.    Wydawanie zaświadczeń i sporządzanie aktów małżeństwa w przypadku małżeństw  wyznaniowych ze skutkiem cywilnym.

9.    Organizowanie uroczystości pożycia małżeńskiego.

10.  Wydawanie decyzji administracyjnych, zezwoleń i zaświadczeń zgodnie z przepisami  prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.

11.  Współpraca z innymi USC, ambasadami i konsulatami w zakresie  korespondencji  dotyczącej zdarzeń stanu cywilnego.

Powiadom znajomego