Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w drodze przetargu
Zbywanie nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych w drodze przetargu
Wymagane dokumenty:
1. Uchwała Rady Miejskiej w Żychlinie w sprawie zgody na sprzedaż danych nieruchomości.
2. Zarządzenie Burmistrza Gminy Żychlin o podaniu do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży w drodze przetargu.
3. Informacja w prasie na temat nt. pkt. 2.
4. Ogłoszenie przetargu na sprzedawane nieruchomości zawiera:
- termin i miejsce przetargu,
- położenie, przeznaczenie i powierzchnię nieruchomości,
- cenę wywoławczą,
- wadium,
- wielkość postąpienia,
- termin wpłaty wadium.
5. Zarządzenie Burmistrza Gminy Żychlin o powołaniu Komisji Przetargowej.
6. Protokół z przetargu zawierający między innymi n/w dane:
- której dotyczy nieruchomości,
- daty odbycia - przeprowadzenia przetargu,
- wykazu osób dopuszczonych do przetragu na podstawie kwitów, wpłat wadium,
- postąpienia wadium (wielkości),
- kto zaoferował najwyższą cenę za daną nieruchomość,
- kto przetarg wygrał,
- uwagi i wnioski Komisji i osób biorących udział w przetargu
- akceptacja Burmistrza.
7. Akt notarialny podpisywany jest z osobą, która wygrała przetarg i wpłaciła w całości należną kwotę za nabywaną nieruchomość. Koszty aktu ponosi nabywca.
Tryb odwoławczy:
Nie przewiduje się trybu odwoławczego, gdyż jest to czynność o charakterze cywilnoprawnym i dochodzi do skutku w wyniku złożenia oświadczeń woli stron przed notariuszem.
Odpowiedzialni - koordynujący w/w temat:
Referat Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska Urzędu Gminy w Żychlinie,
pok. Nr 19, tel. (24) 351-20-38
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz.U. z 2014 r. poz. 518 z póź. zm./
- Uchwała Rady Miejskiej (obejmująca dane nieruchomości).