Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
Zatwierdzanie projektów podziału nieruchomości
1. Wymagane dokumenty:
- złożenie indywidualnego własnego wniosku przez osobę lub osoby (jeżeli nieruchomość objęta jest współwasnoscią posiadających tytuł prawny do nieruchomości),
- dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości,
- wypis z rejestru gruntów ze Starostwa Powiatowego w Kutnie,
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku, o którym mowa w art. 94 ust. 1 pkt. 2,
- pozwolenie, o którym mowa w art.96 ust. 1a w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków,
- wstępny projekt podziału, z wyjątkiem podziałów, o których mowa w art. 95,
- protokół z przyjęcia granic,
- wykaz zmian gruntowych,
- wykaz protokół z przyjęcia granic,
- wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
- mapę z projektem podziału.
2. Sposó załatwienia:
- opłata - wniosek zwolniony z opłaty,
- termin wydania decyzji - najdłużej 30 dni od daty złożenia,
- prawo odwołania od decyzji służy do SKO w Skierniewicach za pośrednictwem Burmistrza Gminy Żychlin w terminie 14 dni licząc od jej doręczenia.
3. Odpowiedzialni:
Referat Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska,
pok. Nr 19 , tel. (24) 351-20-38
4. Podstawa prawna:
- art.92 - art.99 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /Dz.U. z 2014 poz. 518 z póź. zm./.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu trybu dokonywania podziału nieruchomości. /Dz. U. Nr 268, poz. 2663/.