Utrzymanie czystości i porządku w gminach
Utrzymanie czystości i porządku w gminach
Zezwolenie na prowadzenie działalności na terenie gm. Żychlin w zakresie:
- opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych - Druk do pobrania,
- ochrony przed bezdomnymi zwierzętami - Druk do pobrania,
- prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt - Druk do pobrania,
- prowadzenia grzebowisk oraz spalarni zwłok zwierzęcych i ich części - Druk do pobrania
udzielane jest w drodze decyzji Burmistrza Gminy Żychlin.
Wniosek o udzielenie zezwolenia powinien zawierać:
1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie, oraz jego numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2) określenie przedmiotu i obszaru działalności;
3) określenie środków technicznych, jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
4) informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
5) proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalności;
6) określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem oraz zamierzonego czasu jej prowadzenia.
Do wniosku przedsiębiorca jest obowiązany dołączyć zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych i zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
Przedsiębiorca ubiegający się wyłącznie o zezwolenie na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych powinien udokumentować gotowość ich odbioru przez stację zlewną.
Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia burmistrz może:
1) wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem;
2) dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać burmistrzowi wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu.
Odmowa wydania zezwolenia, jego zmiana i cofnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji burmistrza.
Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635 ze zm.).
Termin załatwienia sprawy
zgodnie z art. 35 Kodeksu Postępowania Administracyjnego
Sprawę prowadzi
Referat Rolnictwa, Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska pok. Nr 20,
tel. (24) 351-20-39