W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Gminy w Żychlinie

ul. Barlickiego 15
99-320 Żychlin

tel.  (+48) 24 351 20 32
        (+48) 24 351 20 33 
fax: (+48) 24 351 20 31
e-mail: sekretariat@gminazychlin.pl

serwis www:
zychlin.eu

NIP Urzędu Gminy w Żychlinie:
   775-15-32-623
Regon Urzędu Gminy w Żychlinie:
   000526469

Wróć

informacja dotycząca zakupu węgla od PGG

Szanowni Państwo,

 

W związku z licznymi pytaniami od obywateli oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, które napływają do Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, dotyczącymi zagadnień i problemów z kupnem węgla od PGG, przypominamy, że do zakupu i odbioru węgla niezbędny jest dokument potwierdzający korzystanie ze źródła spalania.

Za taki – zgodnie z §1 pkt.24. Regulaminu Sklepu Internetowego Polskiej Grupy Górniczej S.A. z dnia 14 lipca 2022 r. (dalej: Regulamin), - uznaje się:

 

a) dokument odpowiednio złożonej w formie online deklaracji do Centralnej Ewidencji

Emisyjności Budynków (dalej: CEEB), z unikalnym identyfikatorem deklaracji, w tym

wydruk takiego dokumentu, lub

b) kopię deklaracji do CEEB składanej w urzędzie miasta/gminy wraz z

uzyskanym na niej potwierdzeniem wpływu (np. odpowiednią pieczątką urzędu), lub

c) inny wydany przez właściwy urząd albo właściciela lub zarządcę nieruchomości

dokument, z którego wynika, że pod adresem, którego dotyczy Zamówienie, znajduje

się (lub co najmniej że w deklaracji do CEEB zadeklarowano, że znajduje się)

odpowiednie źródło spalania na paliwo stałe – węgiel, z zastrzeżeniem, że dopuszcza

się w tym zakresie także wydane przez urząd lub wspólnotę (lub spółdzielnię)

mieszkaniową: zaświadczenie lub kopię deklaracji do CEEB.

 

Co ważne, dokumenty wskazane powyżej mogą być wykorzystywane do zakupu węgla również przez osoby niebędące właścicielami czy też zarządcami budynków, ale jedynie zamieszkujące daną nieruchomość. Zawężanie możliwości zakupu węgla tylko do właścicieli lub zarządców budynków nie znajduje uzasadnienia w Regulaminie.

 

W sytuacji, gdy obywatel złożył deklarację w urzędzie miasta/gminy, lecz składając nie pobrał jej duplikatu z adnotacją potwierdzającą jej złożenie, pracownik urzędu na prośbę obywatela może wygenerować z systemu CEEB wydruk deklaracji, który nie wymaga potwierdzenia. Jeżeli deklaracja nie została jeszcze wprowadzona do bazy CEEB, to zgodnie z art. 76a § 2b KPA, stronie przysługuje prawo wglądu do dokumentów sprawy, jak również może wnioskować o wydanie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem dokumentów, które sprawy dotyczą. Aktualny status deklaracji można sprawdzić na stronie Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, w zakładce „Sprawdź deklarację”: https://zoneapp.gunb.gov.pl/#/verify 


Szczegółowe informacje dotyczące wymagań dotyczących zakupu i odbioru węgla od Polskiej Grupy Górniczej S.A. dostępne są w regulaminie sklepu internetowego:

https://static.pgg.pl/shop/files/regulamin/Regulamin_Sklepu_Internetowego_PGG_SA_20220714.pdf 

W kwestiach problematycznych związanych z zakupem węgla przez obywatela od PGG sugerujemy kontakt mailowy lub telefoniczny bezpośrednio z PGG.

 

Pozdrawiamy,


Zespół CEEB

https://CEEB.gov.pl/

 

Powiadom znajomego